<<< strana 2 z 4 >>>

16.12.2009

Vianoce za dverami. Prichádza čas zavítať na Slovensko. Veru, už zajtra, ak všetko pôjde dobre, by som mal byť doma. Dúfam, že nebude počasie ako včera, keď letisko z ktorého letím bolo uzavreté na 3-4 hodiny a všetky lety boli presmerovane niekam inam.

Ešte pripájam fotku zo včera. Mimochodom, od víkendu do dnes padlo takmer 15cm snehu :-)

Už mi len ostáva popriať Vám všetkým veselé Vianoce a šťastný Nový Rok 2010.

14.12.2009

V stredu som mal poslednú skúšku programu, teda ak som urobil :-) No a teraz, čo sa školy týka, už LEN napísať "research proposal" a samotnú diplomovku :-)

V sobotu sme boli na hokeji. Tento kráť LHC vs. Brynas IF. Asi prvý kráť to bol vcelku zaujímavý hokej, hralo sa vcelku tvrdo, no bolo vidieť postavenie v lige. Konečný stav bol 5:0, no zápas to bol vážne dobrý.

Jedna zo "šarvátiek"

V nedeľu sme sa vybrali do Štokholmu, presnejšie do Skansen-u, kde bol veľký vianočný trh. Taktiež sme pozreli všetky severské zvieratká ako los, sob a iné.

1. jeden z veterných mlynov v skanzene

2. nočný Štokholm

No a až dnes (pondelok) ráno sa mi konečne podarilo urobiť fotku ako to tu vyzerá. Začalo nám snežiť, síce už v sobotu večer, ale odvtedy som za denného svetla vonku nebol :-( Predpoveď vraví, že zajtra by malo tiež trochu pocukrovať a v štvrtok, by malo byť až -10 stupňov :-)

6.12.2009 Prajem pekného Mikuláša!

Začiatkom týždňa nás tu prekvapil zaujímavý teplotný úkaz. V utorok ráno +3 stupne a o 24 hodín -8, všetko primrznute a všade biela námraza. Žeby konečne prišla zima? No skôr nie ako áno, keďže dnes máme zas +3.

Námraza v utorok po odchode zo školy.

Pracovná časť týždňa nič zaujímavé. V sobotu sme boli pozrieť ďalší z vianočných trhov, tento krát pri zámku Lőfstad. No a v nedeľu poobede sme navštívili Adventný koncert v kostole Sv.Larsa v Linkopingu. Zaujímavá bola sila trubkového orchestru, ktorá otriasala celý kostol :-)

Zámok Lőfstad

29.11.2009

Keďže uplynulý týždeň bol posledný Novembrový, v štvrtok sme s Eric-om oslávili Thanksgiving. Mal tu kamaráta, s ktorým navarili jedlo, ako mávajú doma na tento sviatok. Teda až na jednu výnimku. Namiesto moriaka piekli kura, keďže ho tu nikde nezohnali, alebo si na moriaka netrúfali. Už si nepamätám :-) Ináč sme mali zemiaky, plnku, varenú mrkvu, dusenú zelenú fazuľku, šalát... No a ako dezert sme mali pravý tekvicový koláč a domáci vaječný punč. Pre mňa to bolo milé prekvapenie, očakával som, že to bude riadny humus, no bolo to jedlé ;-)

V sobotu ma Peťo vytiahol zahrať si hokej. Bolo to fajn. Hokej som tuším hral posledne pred 2 rokmi, ak nie dávnejšie. Dnes ma takmer všetko bolí, keďže na hokejové pohyby nie som zvyknutý. Večer sme mali milé posedenie s ľuďmi z kurzu u spolužiaka z Iránu.

Dnes (nedeľa), i keď počasie moc neprialo, sme sa vybrali na vianočný trh do neďalekej komunity (tuším sa to volalo Landeryd) a taktiež sme sa zastavili v Gamla Linkoping, kde bolo tiež vianočný trh, no na tomto bolo vcelku veľa ľudí.

22.11.2009

Od minulého víkendu sú v meste nainštalované tzv. "Christmas Lights". Sú to rôzne svetelné prvky, ktoré majú obveseliť tmavé dni a noci v meste. Niektoré boli naozaj zaujímavé...

V stredu som si odplával zatiaľ svoj najdlhší tréning vo Švédsku a to 4,6km. Bolo to fajn, a hlavne večerné zaspávanie po :-)

V sobotu sme boli pozrieť Vianočné trhy v meste a večer, po dlhom čase, sme zavítali na hokej. LHC (3. v lige), hrali proti poslednej Timra IK. Prvá tretina bola vcelku nudná, no čím viac sa blížil koniec, tým to bolo zaujímavejšie. Nakoniec sme vyhrali a to prvý kráť čo som bol na hokeji :-)

Zvyšok víkendu bol v réžii oddychu a povinnej literatúry :-)

15.11.2009

Za posledný týždeň sa absolútne nič zaujímavé nestalo :-( Počasie úplne jesenné, pod mrakom a sychravo. Slnko som videl tak 15 minúť a to až dnes (nedeľa). V skole nás začínajú strašiť s diplomovkou a "research proposal".

Jednoducho nič zaujímavé :-)

8.11.2009

Jeseň v plnom prúde :-)

V pondelok sme mali ďalší "poster seminar". My sme si vybrali tému "Intellectual Property Rights". Plagát sa vcelku vydaril. Podľa hlasovania spolužiakov sme obsadili 3 miesto (s ďalšími 2 tímami) z 10 celkovo. Takže vcelku úspech :-)

Streda; prvý sneh v Linkopingu, nie je to nič moc, len tak niečo jemne poletuje, a hneď ako to dopadne a zem, sa to topí.

V sobotu sme absolvovali prvé vianočné trhy. Áno, čitáte správne, vianočné trhy. Boli na hrade v meste Vadstena. Dali sme si glog, poprechádzali sa a šli späť :-) Na večeru sme mali home-made hamburgery u Erika.

1. Santa prichytený pri konzumácii párku v rožku ;-)

2. Pri poháriku glogu.

3. Erik pri jazere Vattern.

4. Domáci hamburger.

V nedeľu okrem tréningu nič moc. Zamračené, mrholenie, teplota okolo 6 stupňov.

1.11.2009

Začiatkom týždňa konečne, asi po 10 dňoch, vyšlo slnko. V utorok som to hneď využil a šiel na bicykel. Bola to sranda, všade samé blato a šmykľavo. Až na následné asi hodinové umývanie bicyklu to bolo super odreagovanie.

1. Môj tátoš, ešte vcelku čistý :-)

2. Smerovník na cyklistickom okruhu v lese.

Koniec pracovného týždňa, nič zaujímavé. V sobotu sme sa vybrali na výlet do mesta Őrebro. Je to asi 120km severne od Linkőpingu. Mesto ako také sa mi celkom páčilo. Hlavne skanzen čo tam majú. Jednoducho, Švédska klasická architektúra má niečo do seba.

1. Mestsky hrad v Őrebro

2. Skanzen

3. Vodojem, nazývaný "hríb"

No a keď je už dnes tých Všetkých Svätých, podarilo sa mi zastaviť sa na cintoríne a zapáliť tam sviečku. No a taktiež, ako aj minulý rok, ľudia dávali plávajúce sviečky na vodu.

Plávajúce sviečky na kanáli.

26.10.2009

Včera sa mi nejako nepodarilo urobiť update, no ale na druhej strane som rád, lebo ako tak rozmýšľam, tak som včera nemal zapnutý počítač, čo je u mňa výhra :-)

Cez týždeň som pracoval na už spomínanom papieri. Aký bude výsledok, sa ešte uvidí. Z kurzu, ktorý končil v piatok viem len že sme dostali 9 bodov z 10 za analýzu Toyoty Prius na Americkom trhu, čo je 20% výslednej známky. .

V piatok večer som robil bryndzové halušky. Boli vcelku dobré. Trochu sme posedeli, pokecali a popili, však sa skončil dlhý 10 týždňový kurz :-)

V sobotu, i keď počasie vyzeralo zle, ako cely týždeň, sme sa vybrali do Astrid Lindgrens World. To je svet spisovateľky, ktorá napísala Pipi Dlhú Pančuchu, Emila z Lőnneberga a iné detské rozprávky. Bola to vážne sranda :-)

1. Male dieťa pri jednom z malých domčekov.

2. Pre zmenu, veľký dom s veľkým nábytkom ;-)

3. Traktor

4. Hijoooo, hijooo, i keď to vlastne asi nie je kôň!

No a dnes (pondelok), začína ďalší kurz, s názvom "Projects, People & Processes". Tak uvidíme ako dopadne ;-)

18.10.2009

Posledný týždeň som sa každý deň pripravoval na piatkovú skúšku. Dovolím si povedať, že som sa učil skoro toľko, ako na bakalárske štátnice. Hm, čo to tak môže znamenať? Žeby, toľko čo som sa naučil doma za 3 roky, tu trvalo 8 týždňov? No radšej nebudem robiť žiadne rýchle závery... Skúška mi nakoniec pripadala vcelku v pohode. Teraz už len dúfať, že som spravil a do piatku napísať papier. Pravdu povediac, ešte neviem o čom, ale to sa vyrieši.

Cez víkend sme skoro všetci oddychovali. So Susan sme postavili puzzle :-) No a dnes (v nedeľu) poobede sme boli na prechádzke v lesíku ;-) O 18tej mam tréning. No a potom už len čakať na ďalší týždeň...

1. Puzzle, ktoré sme postavali. Mali 500ks ;-)

2. Eric, pri podliezaní konárov v lesíku.

11.10.2009

Skrátený týždeň za nami. Vcelku sa mi páčil, však prečo by aj nie, keď v škole som bol len piatok, a to sme mali seminár v forme diskusie. Cez víkend oddych, však ide prvá skúška semestra, už tento piatok. Tak dúfam, že budem mat vôľu na štúdium :-)

2.10.2009

Týždeň ubehol ako voda :-)

V skole sme tento týždeň rozprávali o "beauty". Viem, neznie to moc manažérsky, no že vraj budúci týždeň to bude dávať zmysel. Tímová úloha bola nazvaná "Deconstructing Beauty in Architecture" a naša budova bola nove sídlo CCTV v Pekingu. No bolo to zaujímavé :-)

Okrem školy sme so Susan robili gaštanové figúrky. Taktiež, sa mi podarilo prvý kráť isť na bicykel so susedom. Ukázal mi MTB trať v lese. Vysoko technická, ešte veľa musím trénovať :-) Vo štvrtok, keďže bolo škaredé počasie, sme sa vybrali do múzea. Také nič moc. Teda nič ma tam neuchvátilo. Dnes, piatok, bola prvý krát tráva namrznutá, no cez deň bolo pekne čo sme poobede využili na malú prechádzku.

1. Naše gaštanové figúrky

2. a 3. Z múzea

4. Pri prechádzke :-)

No a zajtra na predlžený víkend domov. Teším sa...

No a ešte pridávam takúto fotku. Je to z jedného z divných obchodov tu v Linkőpingu, kde sa dá kúpiť všetko a nič. No a je to papier na dopisovanie s motívom "pišanice a hovienka" / "Pee & Poo". Ďalej sa k tomuto nevyjadrujem...

27.9.2009

Tento týždeň, sme v skole robili strategičku analýzu Toyoty Prius. Vždy som si myslel, že je to super ekologické auto, no nie je až také super, ako som sa dozvedel. Taký VW Golf BlueMotion je porovnateľný čo sa týka spotreby a emisii :-)

Cez víkend som zväčša oddychoval, čítal články do školy, a dnes (v nedeľu) sme sa boli pozrieť na traktorovej paráde. Bola to vážne sranda. Mat ako koníček jazdenie a staranie sa o traktor, no haluz. No a okrem tejto šou, boli všetky múzeá vo Valla zadarmo, tak to treba využiť ;-)

1. To je on... Zetor je náš šampión :-)

2. Parný traktor, nasypať vrecko uhlia a môže sa ísť orať ;-)

3. No a ešte cyklo-drezína.

20.9.2009

Ďalší týždeň za nami...

V škole sa nič zaujímavé nestalo, tak rovno prejdem k víkendu, boli sme (celkovo 11 ľudí) totiž na výlete loďou v Helsinkách. V Helsinkách som síce už bol, no tu išlo viac o tu párty na lodi. Bolo to niečo podobné, ako keď sme šli do Tallinnu. V piatok podvečer odchod zo Štokholmu, cez noc zábava na lodi, sobota celá v Helsinkách, cez noc ďalšia párty a ráno navráť do Švédska.

V Helsinkách sme okrem klasických "must see" vecí, navštívili pevnosť Suomelinna. Čo je obranná pevnosť, na jednom z ostrovčekov pred Helsinkami, zapísaná ako kultúrne dedičstvo UNESCO. Bolo to naozaj pekne. Opevnenia, delá, aj nejaká ponorka sa našla... (treba pozrieť fotky)

1. Socha Alexandra II. s katedrálou v pozadí.

2. - 4. Pevnosť Suomelinna

A ešte pridávam fotku od Katri. Sme tam všetci zúčastnení okrem nej :-)

15.9.2009

Nejako som nestihol urobiť "update" cez víkend, takže sa ospravedlňujem, a dúfam, že to všetci prežijete ;-)

Minulý týždeň bol v škole "business game" týždeň. Hrali sme takú hru, kde sme sa ako top manažment rozhodovali o stratégii. Na ktoré trhy vstúpiť, ktoré produkty inovovať, ako zlepšovať fabriku, koľko tovaru objednať, koľko peňazí dať do marketingu... Bola to zábava a niečo sme sa aj naučili. I keď prvých pár "rokov" to s nami vyzeralo zle, nakoniec sme sa reštrukturalizovali a v posledný rok hry, to s nami vyzeralo pozitívne.

V piatok, pred plaveckým tréningom, sa mi konečne podarilo vyjsť na bicykel, na dlhšie. Prešiel som asi 30 km okolím, no po asfaltkách. No sused Filip (Švéd), mi sľubuje, že mi ukáže nejaké off-road trate. No stále to nejako nevychádza :-(

Víkend bol tak oddychovo - študijný. Veľa som čítal, surfoval na internete a len tak oddychoval :-)

6.9.2009

Týždeň ubehol ako voda. Však ako ináč :-) Akurát som ukončil jeden a pol hodinový telefonát s maminou a pridal par fotiek na Picasu, tak treba kuknúť.

No a čo sa tu stalo? Školy veľa, však ako ináč, no to nie je zaujímavé. Okrem školy sme v stredu boli na "Kalas-e", čo je prevažne pre prvákov, taký veľtrh študentských organizácii. No a večer bol koncert. Skupina sa tuším volala "Money Brother". No nič moc, teda mňa moc neočarili.

V piatok som bol prvý kráť po dlhom čase na plaveckom tréningu. Po tých dvoch mesiacoch neplávania to vcelku bolelo. No a dnes (v nedeľu) to bolo ešte horšie (bolelo ešte viac).

V sobotu sme organizovali "bike trip" pre prvákov. Prišli až 4. Takže nič moc. No tak sme sa previezli k jazeru Roxen, dali niečo pod zub a šli späť.

Dnes sme so Susan boli pozrieť Ljungs Slott, čo je taký malý zámok tu neďaleko, a zastavili sme sa v malom múzeu lodi a hračiek. Teda tak by sa to dalo definovať :-)

1. Koncert na Kalas-e

2. Kačičky na jazere Roxen

3. Ljungs slott

4. Trabant v spomínanom múzeu.

5. Angličák Moskvitcha, taktiež v spomínanom múzeu

6.9.2009 - nejaké fotky z mobilu

1. Tunel pod školou, spájajúci všetky budovy. Výhodný pri daždivom počasí ;-)

2. Plaketa ocenenia univerzity "eduniversal

30.8.2009

Posledný Augustový víkend sa pomaly končí, tak by sa patrilo niečo napísať o poslednom týždni. Okrem školy a veľa čítania sme v piatok boli na "team-buildingu" pre prvákov. Trochu pomôcť s organizáciou a dohliadať na to aby sa nikto nestratil :-) Pravdu povediac, minulý rok to bola väčšia zábava, keď sme všetko robili my a nie sa len prizerali.

1. ŠPZka minibusu zo školy :-)

2. Jőrgen ma ranný prihovor.

3. "stratený v lese"

4. Pri jazierku, kde sme mali večeru :-)

Cez víkend som ešte odmrazil jednu z mrazničiek a dal trochu do poriadku kuchyňu. Ten mrazák som rozmrazoval preto, aby som si mohol konečne nakúpiť nejaké nezdravé mrazené veci ;-)

23.8.2009

Týždeň ubehol ako voda. V skole už zarezávame čo to dá. Okrem čítania "miliónov" strán, sme mali dve prednášky a aj jeden seminár. Aktuálny predmet sa vola "Strategy - Classic and Contemporary Views". Máme to spolu s ďalšími programami, ktoré sú čisto švédske, takže konečne kontakt z domácimi na hodinách :-)

Okrem mojej školy, sa staráme o SMIO prvákov. Je medzi nimi aj jeden Slovák, Alexander. Zatiaľ sme pre nich organizovali "Campus Tour" a "City Game". Takže sa im venujeme čo to dá ;-)

Na koridore sa mi pomenili spolubývajúci. Máme jedného PhD študenta z Afriky (ak si dobre pamätám tak Rwanda), potom jednu Talianku a dvoch nových Švédov. No a koncom mesiaca by mal odísť humusák Emanuel, tak sa vcelku teším. Vyzerá to, že tu bude väčší poriadok ako minulý rok ;-)

V piatok som si bol konečne vyskúšať svoj nový horský bicykel. No len tak na chvíľku a aj tak som zmokol ako myš. No nevadí, bolo to super dobitie energie :-) Včera (sobota) sme cez deň robili už spomínanú "city game" pre prvákov a večer u Peta halusky s kapustou. Tak dobre som sa napapal.

Dnes doobeda sme boli so Susan na prechádzke v Gamla Linkoping, kde som spravil zopár fotiek. No a od návratu som skoro nepretržite čítal povinnú literatúru. Ešte takých 40 strán, a mal by som byť hotový, no už sa mi vôbec ale vôbec nechce.

14.8.2009

Leto sa pomaly ale iste končí. Tu vo Švédsku sa už skoro iste skončilo. Včera, pekných 12 stupňov a dážď. Dnes je to trochu lepšie, no aj tak som v dlhých nohaviciach. No neostáva nič iné, len sa pomaly začať pripravovať na zimu a tešiť sa z prípadného babieho leta.

No ale pekne po poriadku. Švédska ešte bude dosť. Po ceste sme sa s Peťom zastavili v Berlíne. Jednak to bolo výhodné kvôli únave za volantom, no okrem toho sme pozreli mesto. Pomocou bicyklu sme prešli alternatívne miesta, ktoré človek normálne nepozerá ako prvé.